reede, 1. juuni 2007

Hullud mehed

Siin sirvides üle pika aja blogipidajate mõtteid ei saa enda tundeid kuidagi varjata. Palun ärge pahandage selle peale, mis ma nüüd kirja panen :)

Mehed Te olete ikka hulluks läinud! Kohe tõsiselt. :) Rivo jookseb mingi pea 300 km kuus ja seda juba mais ning arutleb, et kas ta on ikka maratoni läbimise vormis?! Raimo jookseb pikemal treeningul mingi 28 km ning ka mõtleb, et ei tea kuidas ma hakkama saan?! NO MIS MÕTTES MEHED??!! :) Kas Teie plaan on augustis joosta pika treeningu asemel igal nädalal maraton? Siis ma saan muidugi aru, et Berliinis lähete mingit aafriklaste tempos super aega jooksma - kas nii?

Aga igal juhul see hala, et kas ma suuda või saan hakkama olukorras, kus mehed jooksevad iga nädal umbes kaks korda rohkem, kui teised ja pikal treeningul lähenevad jõudsalt maratoni pikkusele, tundub pehmelt öeldes pentsik :)

Minu eesmärk, nagu usun ka enamusel teistel, on üks ja ainus - maraton läbi joosta normaalse ajaga, mis on 4-5 tundi. Isegi 6 tundi, aga see on juba käimine rohkem. Ütlen veelkord, et selleks pole tarvis maratoni läbida igal nädal. Isegi poolmaratoni läbimine igal nädalal on mai (!!!) kuus algajale ilmne ülepingutus. Olgem normaalsed :)

Aga tegelikult ma muidugi tahan Teid kiita. Tublid olete. Mina niiviisi ei suudaks. Minu jaoks ei saa kunagi 30 km olema distants, mille ma pühapäeval mängeldes läbin. Ei ole mul vastavat organismi ega motivatsiooni. Pigem tunnike-poolteist. Lisaks natuke jõusaali ning minu nõrkus - pallimängud. Korvpall ja jalgpall - oujee :)

Aga maratonist saab tõenäoliselt saavutus iseeneses - tegin ära, hästi panin - on kõik mis ma vajan. Ja Teie oma ülima treenitusega ei suuda mind hirmutada :)

6 kommentaari:

Rivo ütles ...

varem kirjutasin ka, et maraton ei ole minu jaoks miski suvaline distants, millesse hooletult suhtuda. et on nagu auasi seda joosta ja läbida, sestap ei taha seda lohakalt või koba peale teha. sellest ka vormi ajamine.

aga ma ei väidagi, et see padusportlik lähenemine on ainuõige, millest kõik lähtuma peaksid ja nädalas näiteks tööpäeva jagu treeningtunde koguma. minu saavutusvajadus on ilmselt nii palju kõrge, et pelgalt läbijooksmine mind hetkel ei rahulda. seda enam, et aega enda vormi ajamiseks on.

ma meid omavahel võrdlema üldse ei kipuks ka, sest esiteks on harjumused ja spordikogemused erinevad, samuti näevad kõik tiimiliikmed maratoni läbimist erinevalt. et seepärast on hästi tore ja olen sellega nõus, et esimese korra kohta isegi läbijooksmine on suur asi.

Anonüümne ütles ...

Tunnen, et pean sõna sekka ütlema. Läbisin hiljuti oma esimese maratoni ja treenisin samuti nädalavahetusi 21-32 km otsi tehes. Treeninguid alustasin novembris. Ma ei ole küll mingi andekas ja suurte eeldustega jooksja aga jooksutrenni olen enne pidevalt teinud. Üks aspekt, mida nii omast kui paljude tuttavate maratoonarite kogemusest võin öelda - nädalavahetuse pikk ots on VÄGA vajalik. Muidu ei harju Su keha lihtsalt üle 1-1,5 tunnise koormusega ja pead ühel hetkel rajalt kõrvale astuma. Soovitan tunda ka sügavat aukartust maratoni vastu, sest midagi kerget pole see kelllegi. Nagu ütlevad kogenumad maratoonarid: Õige maraton alles hakkab pärast 21 km. Kõigile edu ja järjepidevust harjutamisel.

Andres

PS. inimestele, kes on varem teinud tagasihoidlikku jooksutrenni, tuleks tõsiselt nii lühikese ajaga maratoni kallale asumist kaaluda. Arsti nõu kulub ka marjaks ära. Parim eesmärk on sel juhul ikka läbimine, mitte sihid stiilis alla 4h

Priit Pullerits ütles ...

Minu meelest olete ka liiale läinud. Konsulteerisin ka ühe spetsiga, kes arvas samamoodi. Võtke rahulikumalt!
Praegu näen ohumärke, et keevitate üle. Olen neid ületreeninguga mehi näinud sel kevadel küll ja küll igasugu vastupidavusüritustel. Kas tahate nende ridu täiendada?

Rivo ütles ...

Andres, meid vaatab jupikaupa üle Vomaxi keskus Tartus eesotsas dr Toomas Karuga, kes soovituse osalemiseks annab või siis ei anna. teame, et päris niisama pühapäevane 5 km see jooks ei ole. treener nõustab ka ehk täitsa ise me ei rapsi.

Priit, mille põhjal selline järeldus?

Anonüümne ütles ...

Ma ka imestan, et mees kes teeb igal nädalavahetusel 25-30km otsa ja kuukilometraaž 300 ringis ikka kahtleb, kas ta suudab ja mis aeg? Ise ma praegu treenin umbes 200-250km, kuus ja sellest piisab, et maraton 3:30 joosta, kavatsen see aasta 3:15 ja olen kindel, et suudan ka seda....pikki otsi teen 2 korda kuus vaid ja üle 25km, enam ei tee...eelmine aasta tegin pikemad 35km ja tagajärg esimene maraton täielik ebaõnnestumine. Järgmiseks olin targem, enam ei väsitanud ennast nii pikkade otstega ja maratoni alustasin palju tagasihoidlikumalt- tulemus: jooksin maratonis teise poole 3 minutit kiiremini, kui esimese ja aeg 36 minti parem, kui esimene kord

Rivo ütles ...

esimesel korral võiks mõned kahtlused lubada:P