Haanja metsad. Foto: Meeli Küttim/ÄP
seda saame teada laupäeval, mil hommikul hakkame sõitma ja sõidame ilmselt kevadeni.
20. märtsil toimub nimelt Haanja 100 Vinter, millel hetkeseisuga kirjas 34 osalejat ja ma tean vähemalt kaht liiget Äripäev Marathon Team-nimelisest ettevõtmisest lisanduvat ja tundub, et konkureeriva 100km sõidu Suusahunt stardirivi pikkus sai sellega ületatud. 100 Vinter tähendab muidugi, et sõidetakse 100 km. suuskadel. et siis talve lõpuks tempel mällu igaveseks. laubal kell 19.32 saabub ka kevad.
pärast Tartu Maratoni mugavustsoonis läbisõitu ma distantsi eriti ei pelga. rada samuti mitte. tõsi, viimane võib muidugi laupäeva hommikul tõuse nähes muutuda. küll teeb muret ilm, mis sulaks ja vihmaks ähvardab minna. sest sedasi pole veel harjutada saanud. eks näis. äkki tsüklonid ja õhurõhud veel teevad midagi, et päris plussi ei kerkiks.
hetkel arvan, et lähen uisusuusaga, sest suudan neid paremini kontrollida ning vajadusel saab paaristõukega ka edasi liikuda. kui viimaseks tingimusi on muidugi. teisalt muidugi mõjutab suusavalikut määrimine. pidama saamine on veega "huvitavam kogemus" kui libisemine. ma arvan.
teisipäev, 16. märts 2010
kuidas suusatada 100km?
Sildid:
haanja maraton,
suusatamine,
talv,
võistlus
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
11 kommentaari:
Sula ja vihm, siis kliister oleks ainuõige valik. Aga kliister tahab eelnevat kogemust, et nendega inimesemoodi liikuda.
Ise arvan ka, et kliister alla ja mägedest peaks kergesti ülesse saama (arvataavsti alla briko universaal). Ilma lubab 0+2 kraadi ja seda terev päev mingi väikese sajuga. P.S Haanja maratonist veel repliigi korras- sel ajal piastab alati päeike kui see toimub:)
Algaja suusatajana olen ka ise Vinter100 määrimise koha pealt täiesti peata.
Teadjamad pakuvad küll kliistrit, aga kui suusatamisstaaz on ikka väike ja inimene pole kunagi kliistrit proovinud, siis eks sest tule paras testsõit… .:9
Aga samas. 100 km on piisavalt pikk maa, et kliistriga sõitmine selgeks saada :P Seda muidugi juhul kui distants õnnestub täismahus läbida.
Raivo, õige mõtlemine. Tartu Maratonil mõtlesin korduvalt, et enne ei ole küll klassikat eriti sõitnud, nüüd saab siis vähemal kas selgeks või palju harjutada:P
mida libisemiseks alla soovitate? viin homme määrida, täna teenusepakkujatele plaani tutvustades mainiti pulbreid, sooja ja märja lume tõttu.
Kui raha pole probleem, siis pulber peaks tõesti marjaks ära kuluma. See kestab ka väidetavalt kauem. CS korral küll ei tea, kas määrde efekt nii suur on.
Kui saate, siis võtke endale keegi raja äärde abiks kaasa, kes sööki-jooki soojas hoiab ja muud abi osutab, kui seda pika päeva jooksul peaks vaja minema.
Ring korraga ja siis järgmine jne...
ma eriti pole korraldusse süvenenud, aga kas raja ääres määrimisabi ei pakuta? siis saaks üsna kiiresti muud määret alla, kui ilm pöördub või midagi muud juhtub.
Eile õhtul oma suuski Pirita Hawaiisse viies tehti mulle selgeks, et pidamise määrimine laupäevaseks võistluseks on täielik õnnemäng. Lubatakse kergeid plusskraade - aga kas taevast sajab vihma, lund, lörtsi või tuleb koguni päike välja on suur küsimärk.
Kõige väiksem oleks risk määrida pidamine ise vahetult enne võistlust, aga kuna määrdesetti pole endale jõudnud veel muretseda ja teadmisi napib, võtsin Hawaiis vastu otsuse, et panen tervele suusale libisemist ja läheb laupäeval trassile vabamehena.
Vabastiili pole jõudnud küll üldse harjutada, aga eks libiseva suusaga anna ka Haanja 5 kildisel ringil pool ajast klassikajäljes end edasi tõugata. Ja teine pool jääks siis vabastiiliks.
täpi: määrdemees on, aga arvestades osalejate arvu (ligi 70), keerulisi olusid ning libisemismäärde keerulisust (soojendamine jne), siis ma temaga eriti arvestada ei plaani. pidamist oleks küll põhjust paluda.
aga viisin isegi Hawaiisse ja alla lähebki pulber, lisaks soovitas määrdemees lisasooned sisse teha. peaks homsetes oludes hästi aitama. eks siis näis. pikk distants ka, ei taha eriti piinelda.
Raivo, kliister on vist vesiste oludega ainus variant, on mulle mulje jäänud. seega polegi eriti setti vaja, lihtsalt tuubi moosiga :P
Kliistrid toimivad ka erinevalt, seega vabastiil oleks ilmselt suhteliselt hea kergema vastupanu teed minemine. Kuigi sulaga 100 km ei saa ka vabas just kerge olema. Aga jõudu!
Erki
Erki, tõsi ta on, et selline distants lihtne pole. Rajast vaid profiili näinuna ning hirmujutte kuulnuna loodan ise säästlikule sõidustiilile ehk laskumistel hea libisemisega puhata ning vahel ka paaristõukega edasi liikuda.
miks mitte:)
Postita kommentaar