neljapäev, 27. detsember 2007

Kas ülehomme taas maraton? :)

Kui avastasin end mõttelt, et ülehomme varahommikul on mul kavas maraton joosta, olen kerges hämmingus. Kas tõesti lähengi taas jooksma …maratoni?

DnB Nord Vana-Aasta maratonist kuulsin sarnaselt paljude teiste jooksusõpradega esmakordselt kolme nädala eest ning ettevalmistusperiood on jäänud ülimalt kasinaks. Lisaks sellele olen pea nädal tiirelnud sügavas jõulumeeleolus ning paar-kolm kilogrammi on talveks kogutavale rasvapolstrile ka juurde tulnud.

Pärast Berliini Maratoni pole ma füüsiliselt suurt pingutanud. Õnneks oli küll Äripäevas oktoobris traditsiooniline käimisvõistlus, mis aitas mul kontole ca. 100 jookskilomeetrit koguda. Novembri ja detsembri numbritest parem ei räägi. Ega neid eriti polegi. Samas olen käinud vaikselt jõusaalis ja koormanud südant sõudeergomeetriga. Kuid tunnistan, et treeningmaht on olnud ikka väike.

Ega ma oma lähiplaanides maratoniga ju ei arvestanud. Mõtlesin, et kindlasti võiks Äripäeva maratonitiimiga 2008. aasta oktoobris Amsterdamis joosta. Sekka ka mõned veidi lühemad otsad Eestis.
Nüüd aga on tulnud paar nädalat uute plaanide ja mõtetega kohanduda.

Kohanemisaeg on olnud aga ikkagi väike ning seetõttu ei suuda täpaselt ette kujutada, kuidas ülehomne jooks kujuneb. Aega ei julge kindlasti jooksma minna. Sean sihiks rada mõnusalt läbi kulgeda, teekonda ja kaasjooksjaid nautida. Kui tunnen jõudu võib-olla mõtlen ka ajale (alla nelja tunni oleks ju iseenesest väga tore). Aga selle panen paika juba jooksu käigus. Vaatan mis sisetunne ütleb.

Väike saps on seega sees.
Samas andis julgust kahe nädala eest tehtud treeningjooks (22 km 1:57), mis näitas et füüsiliselt olen pingutuseks valmis. Samuti võiks 0-kraadise temperatuuris jooksmine säilitada ka paremini energiavarusid. Olen märganud, et mulle sobib jahedamas ilmas jooksmine hästi. Ka Berliini 15-16 kraadi oli minu jaoks liiga soe :)

Maratonituhina aitas minus kiiresti sütitada jooksu idee, et iga läbinud maratonaari kohta annetavad jooksu toetavad sponsorfirmad 4200 krooni Haapsalu Neuroloogilise Rehabilitatsioonikeskuse toetuseks.
Hetkel on korraldajate poolt antud teada, et maratonile on registreerinud üle ootuste palju osalejaid (93), kuid olemasolevad sponsporid suudaksid katta 10-15 jooksja annetuse.
Seetõttu on maratoonaritele läkitatud üleskutse toetada vabatahtlikult omalt poolt neuoroogiakeskust (näiteks 420 krooniga), mis minu arvates on igati tore mõte ning milles ma ka osalen.

Kindlasti hoian pöialt Rivole, kes on hetkel märksa paremas vormis kui Berliini maratoni eel. Loodan, et ta suudab oma kohta 2007. aasta Eesti maratonijooksu edetabelis märkimisväärselt parandada.

Homme õhtul toimub Premia jäähallis maratoonarite eelsoojendus - „pastasööming“, aga laupäeva hommikul kella viieks kell juba mängima ning järjekordne seiklus võib alati :)

Kommentaare ei ole: