neljapäev, 24. jaanuar 2008

Maratonivaba aasta...

Minul on tõenäoliselt tulemas maratonivaba aasta. See ei tähenda muidugi jooksuvaba, kuid sel aastal püüan oma energiat rohkem jagada.

Näiteks praegu teen kaks jõusaali ja jooksu ühistrenni nädalas (ehk 2x1,5 tundi), millele lisandub kaks-kolm korvpalli trenni (1,5 tundi kord) või mängu. Ja sellest on kasu olnud. Füüsiline vorm (ja tunne) on palju parem. Juurde on lisandunud mõni kilo ja jõunäitajad on kahe kuuga (olenevalt lihasgrupist) kasvanud 20-70% :) Jätkan lähikuudel samas vaimus ;)

Kevadel muidugi plaanin jooksukilomeetreid lisada, sest sel aastal võtan oma kavva vähemalt kaks võistlussarja: järvejooksud ja rahvatriatloni. Mõlemad on mõnusad ettevõtmised, mis ei koorma liialt organismi. Lisaks muidugi traditsiooniline sügisjooks ja ehk midagi ka kevadel. Eks paistab.

Miks nii? Esiteks see puusajama pärast maratoni hirmutas mu ikka üsna ära, mistõttu üritan end tugevamaks teha ja koormust ühtlasemalt jagada. Esialgne tulemus on minu arust väga hea. Teiseks vajab tervis ka üldisemalt veidike turgutamist. Hemoglobiin on endiselt mul väga madal ja muud pisihädad, mis võivad 10-15 aasta pärast valusalt kätte maksta, kui nendega ei tegele. Maraton ei ole tervisesport vaid pigem ikka ekstreem ja mulle mitte kõige sobivam. Poolmaraton on hoopis teine tera ;) Kolmandaks muidugi peresündmused, mis juba umbes kuu aja pärast võtavad mult rohkem aega ja energiat. Neljandaks ei taha ma kindlasti joosta halvemini kui Berliinis, mistõttu peaksin veelgi tõsisemalt treenima, aga kahte suve järjest lihtsalt ei jõua ohverdada.

Aga samas peas on ikkagi mõte enne 30. eluaastat veel üks maraton läbi joosta (ehk lähima 2 aasta jooksul ;) ). Sügisel Amsterdam on intrigeeriv, aga sel aastal siiski mitte, sest nagu öeldud kahte suve järjest ohverdada ei jõua. Pigem ehk 2009 kevadel. Lubadusi ei anna.

Igal juhul see mõte, et hakata maratonireisijaks mulle siiski ei sobi. Pigem teha mingit muud ala. Äkki hakkab triatlon meeldima?! Siiski mingid verstapostid peaks maha seadma. A’la veel üks maraton enne 30.aastat. Kolmas enne 35.ndat, neljas 40.ndat või midagi triatloniga vms :) Mõtleme.

Aga Teile head võitluskaaslased vastupidamist, pealehakkamist ja nael talda.

1 kommentaar:

Rivo ütles ...

Harry, rõõm sinust kuulda. loodetavasti maratonirajal kunagi kohtume.

ps. minu käes on su diplom jms, mida Berliini maratoni korraldajad saatsid. e-maili mulle aadress, kuhu ümbriku sulle saata võin:)